- Leestijd 3 minuten -
Of je nu een advocaat bent met je eigen onafhankelijke praktijk of deel uitmaakt van een veel groter bedrijf, zonder lead generation, 'verlies' je veel nieuwe klanten. Erger nog, je zou deze klanten aan je concurrentie kunnen verliezen omdat ze een sterkere marketingstrategie hebben. In 2016 waren websites van juridische diensten een industrie van 200 miljard euro, dus het is duidelijk dat de concurrentie sterk is. Dat is waarom het belangrijk is dat je de concurrentie voor blijft.
Deze 10 leadgeneratietips gaan je zeker helpen:
1. Inhoud van de website - Je website moet nieuwsartikelen en andere lovenswaardige maar toch informatieve informatie over je praktijk of kantoor bevatten, zodat bezoekers kunnen lezen welke capaciteiten en talenten jij of je kantoor hebt.
2. Blog - Om verkeer naar je site te genereren, moet je inhoud maken die wordt weergegeven in zoekmachines. Blogs zijn een geweldige manier om dat te doen, omdat ze de vragen beantwoorden die je ideale klanten aan zoekmachines, zoals bijvoorbeeld Google, vragen.
3. Website-aanbiedingen - Je website moet o.a. whitepapers bevatten die gedetailleerd ingaan op zaken waar je blog over gaat. Dit zorgt voor nog meer leads via je site.
4.Landingspagina's - Nadat je een 'aanbieding' voor je website hebt gemaakt, zoals een whitepaper, moet je een bestemmingspagina op de website plaatsen, zodat mensen hun contactgegevens zullen invoeren. Op die manier kun je ze meer relevante informatie geven totdat ze echt klanten worden.
5. Sociale media - Als je het juiste platform kunt vinden om je klanten te bereiken, kun je je lead generatie verbeteren door content op regelmatige basis te publiceren.
6. Naamsbekendheid - Mensen zullen eerder geneigd zijn zich tot je kantoor te wenden wanneer zij een advocaat nodig hebben wanneer ze al eerder van jou of je kantoor gehoord hebben. Er zijn vaste wetten tegen de hoeveelheid reclame die een praktijk kan of mag doen, maar als je je logo samenhangend maakt voor alle platforms, inclusief sociale media, website en promotie-advertenties, zal dit zijn vruchten afwerpen.
7. Huur een (start-up) leadgeneratiebedrijf in - Zij werken specifiek met leadgeneratie en ze zullen de 'last van je schouders' halen voor je kantoor.
8. 'Catchy' Call To Action (CTA) - Het is belangrijk om je websiteverkeer de juiste richting in te sturen en een CTA te maken met een aantrekkelijk design. Zorg ervoor dat het niet verwarrend is, zodat men weet wat men krijgt als ze erop klikken.
9. Kennis Management Systeem - Als jullie je websiteverkeer kunnen volgen om te zien waar op je website wordt geklikt en waar niet, kun je wijzigingen aanbrengen die de manier waarop potentiƫle klanten je website gebruiken, verbeteren. Met een aantrekkelijkere design en informatie zullen mensen eerder geneigd zijn om een lead van je te worden.
10. E-mailmarketing - Je kan prospects e-mailen met op maat gemaakte content en berichten, zodat je e-mail niet ongeopend blijft en zich persoonlijker aangesproken voelen.
Advocaten worden geconfronteerd met een moeilijke branche vanwege de hoeveelheid concurrentie die er is. Sommige hebben geen leadgeneratie nodig en andere weer wel. Maar wanneer je nu niet aanhaakt loop je over een jaar achter in deze business. Wanneer je bovenstaande lijst volgt, heb je een stap voor op je concurrentie, ongeacht je budget!