- Leestijd 3 minuten -
Inbound marketing is gericht op het genereren van leads om de kwalitatieve klanten aan te trekken van gekwalificeerde leads die geïnteresseerd zijn in uw accountancy diensten.
Een inbound marketingstrategie gaat over het opbouwen van merkbekendheid en vertrouwen door middel van thought leadership-inhoud. Zeker, in de huidige Corona situatie gaat het om het delen van inzichtelijke content die uw potentiële klanten zal helpen.
Context toevoegen aan uw marketingactiviteit die relevant is voor uw doelgroep is de sleutel tot succes.
Inbound marketingstrategie voor accountants
We raden u aan de tijd te nemen om te begrijpen aan wie u verkoopt. Een accountantskantoor zal uit ervaring weten wie hun belangrijkste klanten zijn. Creëer daarom op basis hiervan een denkbeeldige persona. Voor welke uitdagingen staat uw doelgroep? Leef je in met hun vereisten en personaliseer je inhoud.
Het gaat erom dat u een beroep doet op uw relevante prospects om die kwaliteitsleads te bereiken die geïnteresseerd zijn in uw boekhoudservices.
Denk aan uw overkoepelende boodschap en USP - waarom zou iemand naar uw accountantskantoor komen in plaats van naar een ander? Wat biedt u aan dat anders is en specifiek is voor uw doelgroep?
Download The Beginner's Guide to Inbound Marketing om u te helpen bij het maken van uw marketingstrategie.
Wat houdt inbound marketing in?
Er is geen one size fits all voor inbound marketing, zelfs niet voor een accountantskantoor.
Er zijn een aantal inbound marketingtactieken die een digitaal bureau zal gebruiken om een strategie te creëren om verkeer voor uw accountantskantoor te genereren. Hier is een overzicht van digitale marketingtools.
- Website ontwerp en ontwikkeling
- Door zoekmachine geoptimaliseerde website
- Blogs
- Sociale media marketing
- Pay Per Click (PPC)
- Remarketing / bannerreclame
- Email marketing
- Video
- CRM en marketingautomatisering
Wat u eerst moet doen met inbound marketing
- Uw website vormt de kern van uw bedrijf, het is uw etalage. Een recensie van uw huidige site is dus een belangrijke eerste stap die u moet nemen.
- Denk aan de zoekwoorden waarvoor u wilt dat uw accountantskantoor wordt gevonden. Als uw expertise ligt in outsourcingdiensten zoals boekhouding, loonadministratie en btw-aangiften, zorg dan dat u inhoud heeft die vragen beantwoordt aan uw potentiële klanten over deze onderwerpen.
- Zorg ervoor dat uw website gemakkelijk te navigeren is. Veel websites zijn tegenwoordig Content Managed Systems (CMS), dus u kunt over het algemeen zelf updates voor snelle oplossingen maken. Als u problemen ondervindt bij het bijwerken van iets, neem dan contact op met een digitaal marketingbureau dat webdesign en -ontwikkeling beheert. We bieden gratis consultaties en kunnen een voorstel doen op basis van uw wensen.
- Heeft u uw Google Mijn Bedrijf-pagina voltooid? Het is gratis te doen en is de ultieme directory voor het leveren van hoogwaardige links naar uw website.
- Een doorlopend contentmarketingplan is ook erg belangrijk. Zo positioneert u uw accountantskantoor als 'thought leader' in de sector. Denk dus aan het toevoegen van een blog aan uw website of meer up-to-date artikelen, omdat dit geweldige nieuwe inhoud voor een website oplevert. Nadat u uw zoekwoordonderzoek al heeft geïmplementeerd, inclusief relevante zinnen in uw nieuwe blogs, kunnen zoekmachines u helpen uw praktijk te vinden.
Werken met een inbound marketingbureau
Als een digitaal bureau voor accountants zouden we naar uw bedrijf kijken, uw doelstellingen begrijpen en vervolgens een inbound marketingcampagne voor uw bedrijf op maat maken met de tactieken die geschikt zijn voor uw doelen.
Neem gerust contact met ons op voor een GRATIS adviesgesprek. Als u uw bedrijf wilt laten groeien, bespreek ons dan uw huidige positie, waar zou u naar toe willen, uw doelgroep en doelstellingen en we kunnen aan een voorstel voor u uitwerken.