Dit (en meer) zijn het soort problemen waarmee accountants dagelijks worden geconfronteerd.
Als accountants is het van cruciaal belang om de meest effectieve manier te vinden om klanten te kwalificeren en te onderhouden om tijd te maximaliseren. Bij het uitvinden van marketingstrategieën heb je misschien de volgende opties overwogen:
Het genereren van leads via mond-tot-mondreferenties of netwerkevenementen kan die echte en loyale klanten opleveren die jullie bedrijf van brandstof voorzien.
Toen het aangaan van een partnerschap met een bedrijf een meer langdurige relatie was, was dit de meest gebruikelijke marketingmethode voor accountantskantoren.
Maar tegenwoordig wordt deze methode minder effectief, omdat sociale media en zoekmachines klanten in staat hebben gesteld hun onderzoek te doen en opties te vergelijken voordat ze met een accountant werken.
Als je ooit een soort "leadgeneratie" -service hebt geprobeerd waarbij u € x bedrag per lead betaalt, zul je waarschijnlijk enkele van de problemen kennen die aan dat bedrijfsmodel zijn verbonden.
Om te beginnen delen veel leadgeneratiebedrijven je (unieke) leads ook met je concurrenten.
Ten tweede zijn deze leads niet gegarandeerd geïnteresseerd in jouw services.
Ten slotte besteed je waarschijnlijk het grootste deel van je tijd aan het najagen en proberen op te volgen van deze leads en is het moeilijk om ze überhaupt te pakken krijgen.
Hoewel sommige services voor het genereren van leads mogelijk werken, hebben de meeste mensen met wie we spreken negatieve ervaringen met een soort 'pay per lead'-service voor accountants.
Je kunt besluiten je eigen marketing te regelen en jezelf leren hoe je elke maand je eigen exclusieve lead kunt genereren zonder een ander marketingbedrijf een premie te betalen voor gedeelde leads.
Dit klinkt in theorie perfect, maar het probleem is dat er zoveel informatie is dat het moeilijk is om te weten wat specifiek goed zal werken voor accountants en wat gewoon ruis is of verspilling van je tijd, geld en middelen.
Dus wat is de juiste weg als het gaat om het genereren van leads en marketing voor accountants?
Voordat je er zelfs maar aan denkt om online leads te genereren, is het belangrijk dat je de juiste strategie hebt.
Onze filosofie voor een effectieve leadgeneratiestrategie is eenvoudig: focus op het krijgen van hoogwaardige afspraken met potentiële klanten die daadwerkelijk met jou willen samenwerken (in plaats van proberen willekeurige leads met iemand te genereren).
Onze methode voor het genereren van salesleads is perfect voor accountants omdat jij zich kunt concentreren op jullie expertise. Je geeft prioriteit aan tijd en middelen bij het ontmoeten van echte klanten, terwijl je op de achtergrond een systeem hebt dat afspraken van hoge kwaliteit met je ideale klanten levert, elke maand.