Blogs over Inbound Marketing

Hoe accountants en accountantskantoren online leads en klanten genereren

Geschreven door Hanno Driesser | 26-52-2024
Als het gaat om het genereren van leads, ondervindt elk bedrijf in elke sector hetzelfde probleem. Of je nu de voorkeur geeft aan ouderwetse methoden of online marketing hebt bereikt, het lijkt misschien alsof je tussen een rots en een harde plek zit om de juiste manier te vinden om een ​​groot aantal potentiële klanten aan te trekken.
Klinkt bijvoorbeeld het volgende herkenbaar:
  • Begin je je elke maand af te vragen waar jullie volgende klant vandaan komt?
  • Heb je een hekel aan het idee van het moeten najagen van leads om samen te werken? Zou het niet beter zijn als zij in plaats daarvan jou achterna zaten?
  • Vind je de traditionele manieren van marketing ('cold calling', vertrouwen op verwijzingen, naar netwerkevenementen gaan, drukwerk verzenden, enz.) niet meer zo effectief zijn als vroeger?
  • Heb je geprobeerd te betalen voor leads van een toonaangevend bedrijf, maar het enige dat je kreeg waren gedeelde leads of leads van lage kwaliteit die je nooit lijkt te krijgen?
  • Heb je geprobeerd een maandelijkse provisie te betalen aan een ander marketingbedrijf, maar worstelde je om echte tastbare resultaten te krijgen?
  • Geloof je dat marketing belangrijk is, maar alles wat je in het verleden hebt geprobeerd, gewoon niet gewerkt heeft ... en je kunt niet achterhalen waarom?

Dit (en meer) zijn het soort problemen waarmee accountants dagelijks worden geconfronteerd.

Als accountants is het van cruciaal belang om de meest effectieve manier te vinden om klanten te kwalificeren en te onderhouden om tijd te maximaliseren. Bij het uitvinden van marketingstrategieën heb je misschien de volgende opties overwogen:

Optie 1: Blijf bij je eigen 'werkwijze'

Het genereren van leads via mond-tot-mondreferenties of netwerkevenementen kan die echte en loyale klanten opleveren die jullie bedrijf van brandstof voorzien.

Toen het aangaan van een partnerschap met een bedrijf een meer langdurige relatie was, was dit de meest gebruikelijke marketingmethode voor accountantskantoren.

Maar tegenwoordig wordt deze methode minder effectief, omdat sociale media en zoekmachines klanten in staat hebben gesteld hun onderzoek te doen en opties te vergelijken voordat ze met een accountant werken.

Optie 2: Online 'leadgeneratie services' voor accountants

Als je ooit een soort "leadgeneratie" -service hebt geprobeerd waarbij u € x bedrag per lead betaalt, zul je waarschijnlijk enkele van de problemen kennen die aan dat bedrijfsmodel zijn verbonden.

Om te beginnen delen veel leadgeneratiebedrijven je (unieke) leads ook met je concurrenten.

Ten tweede zijn deze leads niet gegarandeerd geïnteresseerd in jouw services.

Ten slotte besteed je waarschijnlijk het grootste deel van je tijd aan het najagen en proberen op te volgen van deze leads en is het moeilijk om ze überhaupt te pakken krijgen.

Hoewel sommige services voor het genereren van leads mogelijk werken, hebben de meeste mensen met wie we spreken negatieve ervaringen met een soort 'pay per lead'-service voor accountants.

Optie 3: DIY marketing

Je kunt besluiten je eigen marketing te regelen en jezelf leren hoe je elke maand je eigen exclusieve lead kunt genereren zonder een ander marketingbedrijf een premie te betalen voor gedeelde leads.

Dit klinkt in theorie perfect, maar het probleem is dat er zoveel informatie is dat het moeilijk is om te weten wat specifiek goed zal werken voor accountants en wat gewoon ruis is of verspilling van je tijd, geld en middelen.

Dus wat is de juiste weg als het gaat om het genereren van leads en marketing voor accountants?

De beste strategie voor het genereren van leads voor accountants

Voordat je er zelfs maar aan denkt om online leads te genereren, is het belangrijk dat je de juiste strategie hebt.

Onze filosofie voor een effectieve leadgeneratiestrategie is eenvoudig: focus op het krijgen van hoogwaardige afspraken met potentiële klanten die daadwerkelijk met jou willen samenwerken (in plaats van proberen willekeurige leads met iemand te genereren).

Onze methode voor het genereren van salesleads is perfect voor accountants omdat jij zich kunt concentreren op jullie expertise. Je geeft prioriteit aan tijd en middelen bij het ontmoeten van echte klanten, terwijl je op de achtergrond een systeem hebt dat afspraken van hoge kwaliteit met je ideale klanten levert, elke maand.