Blogs over Inbound Marketing

Hoe herken jij zakelijke gebruikers op je website?

Geschreven door Hanno Driesser | 22-52-2019

Vol trots presenteer je je nieuwe website aan de buitenwereld. Hij ziet er gaaf uit! Mooie beelden, teksten waar over nagedacht is en vriendelijk in gebruik. Laat dat website verkeer maar komen! 

Vol enthousiasme ga je Google Analytics inrichten of misschien had je een ijverige webbouwer die dat al voor je gedaan hebt! Top! 

In die eerste dagen kijk je al regelmatig op je Google Analytics account om te zien hoeveel verkeer je hebt gehad, wat de bounce rate is, hoe lang ze op de site zijn geweest, waar ze vandaag komen etc etc... mooi dat je dat kan delen met het management. Totdat er ineens iemand vraagt: "maar wie komen er nou op onze website?"... uit onderzoek blijkt dat 80% van website eigenaren daar geen antwoord op kan geven!

Er zijn verschillende oplossingen:

  1. Google Analytics
  2. Lead informatie software

Google Analytics

Het internet staat vol met hoe je Google Analytics kunt instellen en wat je moet doen om leads te herkennen. Maar Google zou Google niet zijn wanneer ze niet alle informatie vrij geven of vrij mogen geven. Het voordeel is wanneer je het met Google Analytics doet het 'gratis' is, de uitdaging zit 'm in hoeveel tijd je zelf hebt om dit allemaal in te regelen en of je alles ziet wat je wilt zien?

Lead informatie software

Het kan makkelijker.. ja dat scheelt je veel tijd en geeft je een beter overzicht. Het enige nadeel.. tja dat kost geld. Maar dat heb je, wanneer je je eigen uren meetelt, er binnen één uur al uit*.

* uiteraard afhankelijk van je abonnement en jouw uurtarief.. ;-)

De lead software die ikzelf gebruik is Leadinfo. Makkelijk te installeren, cloudbased en een grote database van bedrijven die herkent worden.

 

Leadinfo is dé leadgeneratie software die de bedrijven herkent die op je website komen en geeft ze weer via een overzichtelijk dashboard zodat je direct contact op kan nemen met de meest waardevolle bezoekers van je website. Niet meer wachten op inkomende belletjes of mailtjes, maar direct met geïnteresseerde leads aan de slag! Zo werkt de leadgeneratie software van Leadinfo voor jou!

 

  1. We maken graag een proefversie voor je aan.
  2. We genereren een code en die code zet je op je website. En ja, Leadinfo is legaal te gebruiken onder de AVG. 
  3. Vermeld het gebruik van Leadinfo in je privacyverklaring zoals:"Om het zakelijk gebruik van onze website te meten, gebruiken wij de dienst Leadinfo uit Rotterdam. Deze dienst toont ons bedrijfsnamen en -adressen op basis van IP-adressen van onze bezoekers. Het IP-adres wordt hierbij niet opgenomen."
  4. Klaar!

Hoe nu verder?

Vanaf dat moment herkent de leadgeneratie software de bedrijven die je website bezoeken door het IP adres te koppelen aan onze uniek samengestelde database. Vervolgens toont Leadinfo op een overzichtelijke manier bedrijfsgegevens, email-adressen en LinkedIn profielen. Zo heb je alle informatie die je nodig heeft om het eerste contact te leggen allemaal vanuit één overzichtelijk dashboard.

Om iemand te kunnen overtuigen van je dienst/product wil je natuurlijk wel weten waar de persoon aan de andere kant van de lijn in geïnteresseerd is. Daarom toont de leadgeneratie software je precies welke pagina’s er bezocht zijn en voor hoelang. Aan alle bedrijven wordt automatisch een leadscore gekoppeld zodat je weet welke leads het meest interessant zijn. Komen ze vaak op je website? Dan krijgen ze automatisch een hogere score.

Van wie is de data?

Uiteraard is de data binnen Leadinfo van jou. Ook wanneer je stopt met de leadgeneratie software kun je alle data exporteren zodat je in de toekomst de oude leads nog kunt opvolgen. Ook wanneer je alleen een trial aanvraagt! Geïnteresseerd? Aanvragen is heel makkelijk en je kunt vandaag nog aan de slag met deze leadgeneratie software.