Inbound marketing trends in 2020

Geplaatst door Hanno Driesser op 30-10-2019

Leestijd: 7 minuten

hoe vermarkt je je advocatenkantoor_-1

Inbound marketing is effectief en belangrijk voor elke organisatie, maar het gaat veel verder dan e-mailmarketing, het is een alomvattende herziening van de marketingstrategie. Waar traditionele marketing de consument onderbreekt met slogans en brede berichten, trekt inbound marketing consumenten organisch aan bij het merk of bedrijf.

Om jezelf te laten horen tussen al het geluid en in contact te komen met moderne consumenten, moeten bedrijven zich richten op de behoeften van hun publiek. Elke interactie van de consument met jouw bedrijf is een gegevensbron om het juiste stuk inhoud op het juiste moment in de 'buyers journey' te leveren. Hoewel de inbound aanpak wijdverspreid is overgenomen in elke branche, is het implementeren van een succesvolle inbound strategie geen gemakkelijke taak.

DE TOP INBOUND MARKETING-UITDAGINGEN van afgelopen jaar 2019

Hoewel 75% van de inbound organisaties van mening is dat hun marketingstrategie effectief is, zijn er nog steeds uitdagingen die moeten worden overwonnen.

De inbound methode is afhankelijk van de zichtbaarheid en het aantrekken van consumenten, dus het is geen verrassing dat 63% van de marketeers stellen dat het genereren van verkeer en leads de grootste uitdaging is waarmee ze worden geconfronteerd.

Marketing Challenges

DE TOP INBOUND MARKETING PRIORITEITEN van afgelopen jaar 2019

Inbound marketeers gaan hand in hand met de nummer één uitdaging en stellen dat groeiende SEO / organische aanwezigheid hun eerste prioriteit is.

SEO evolueert en verandert voortdurend met elke algoritme-update, maar de consistente trend is dat inhoud die het beste voldoet aan de intentie van de zoeker, voorkeur geniet voor rangorde. In termen van inbound marketing betekent dit het leveren van uitzonderlijke inhoud en ervaringen om de zoekpositie te bereiken en te behouden. Het is ook vermeldenswaard dat marketing-automation een toenemende prioriteit wordt voor marketeers (50%).

Top Priorities Of Company

WAT TE VERWACHTEN IN 2020?
AI EN INBOUND MARKETING

AI (Artificiële Intelligentie) heeft een enorme impact op inbound marketing en helpt bedrijven om uitzonderlijke ervaringen aan klanten te leveren. Ai-gestuurde analyses kunnen inzichten verschaffen in wanneer, waar en hoe consumenten aankoopbeslissingen nemen. Met deze inzichten kunnen CMO's marketingprestaties verbeteren en tastbare bedrijfsresultaten opleveren.

  • Volgens de nieuwste Digital Intelligence Briefing van Adobe gebruiken de best presterende bedrijven maken twee keer zoveel kans om AI te gebruiken in hun marketing.
  • Een recent IDC-rapport stelt dat de detailhandel $ 5,9 miljard gaat investeren in AI-marketing en klantenservice-technologieën om de klantervaringen in 2020 te verbeteren.
  • Uit onderzoek van Forbes Insights en Quantcast blijkt dat AI-marketingtechnologie de omzet met 52% kan verhogen en het klantbehoud met 51% kan verhogen.
HOE Kunnen CMO'S AI GEBRUIKEN OM DE INBOUND MARKETINGPRESTATIES TE VERBETEREN?

Zoals bij elke nieuwe technologie-toepassing, is het essentieel om specifieke gebruiksscenario's te identificeren. Wat zijn de specifieke uitdagingen voor inbound marketing waarmee je bedrijf wordt geconfronteerd? Van het vergroten van organisch verkeer tot het opschalen van contentmarketinginspanningen, AI kan worden geïmplementeerd om processen in elke fase van de reis van de koper te verbeteren:

Attract
AI-technologieën kunnen helpen om de productie van content op te schalen en publicatieplanningen te automatiseren voor maximale impact.

Convert
Het testen van vele variabelen kunnen de optimalisatie en personalisatie van content en aanbiedingen automatiseren, waardoor de conversiepercentages in alle doelgroepsegmenten worden verbeterd.

Close
Effectieve segmentatie kan prospects blootleggen die sneller omgezet kunnen worden naar betalende klanten, waardoor wordt gewaarborgd dat kansen worden benut.

Delight
AI-powered tools kunnen bedrijven helpen consumenten te verrassen door relevante aanbevelingen en aanbiedingen te doen. Gegevensanalyse kan ook de meest winstgevende klanten laten zien, waardoor bedrijven zich kunnen concentreren op het behouden van belangrijke klantsegmenten.

SLIMME EN VOORSPELLENDE SEGMENTATIE

Door AI aangedreven analyses kunnen bedrijven helpen consumentendata te benutten om te anticiperen op de behoeften van hun klanten en geweldige klantervaringen te leveren. Om het vereiste personalisatieniveau te bieden, moeten bedrijven hun doelgroepen effectief segmenteren.

Voorspellende segmentatie (predictive segmentation)
Voorspellende segmentatie maakt gebruik van machine learning-technologie om doelgroepsegmenten automatisch te identificeren en te creëren op basis van hun waarschijnlijkheid om een ​​actie te ondernemen. Dit stelt bedrijven in staat zich te richten op doelgroepsegmenten die zich het meest waarschijnlijk bezighouden met content en aanbiedingen. Elk doelgroepsegment kan worden getarget met berichten die relevant zijn voor hun behoeften en die hen hoogstwaarschijnlijk naar de volgende fase van de 'buyers journey' brengen.

Slimme segmentatie (smart segmentation)
Gepersonaliseerde berichten resoneren met het publiek op een manier die traditionele massale reclamestrategieën niet kunnen bereiken. Slimme segmentatie gaat verder dan demografische basisinformatie en geeft marketingteams meer inzicht in consumentengedrag, eerdere betrokkenheid, interesses en voorkeuren en het levenscyclusstadium. Deze informatie is van vitaal belang voor het creëren van relevante en uitzonderlijke ervaringen tijdens de 'buyers journey'.

Next level automation

Automation maakt de processen die betrokken zijn bij inbound marketing sneller en efficiënter. Gegevensanalyses kunnen inzichten opleveren in consumentengedrag, waardoor geautomatiseerde campagnes en meer gerichte berichten voor het genereren van leads mogelijk worden. Gesegmenteerde doelgroepen kunnen worden gericht met infuuscampagnes die zijn afgestemd op hun voorkeuren en relevant zijn voor hun behoeften.

De moderne consument wil niet worden afgeleid door irrelevante marketing en reclame; ze willen dat merken ervaringen leveren die relevant zijn voor hun individuele behoeften. Marketingautomatisering op het volgende niveau is de enige manier om die ervaringen te leveren, zodat u de juiste inhoud op het juiste moment kunt bieden om de consument verder te brengen in de reis van de koper.

HET NIEUWE NIVEAU VAN het testen van vele variabelen

De verhoogde mogelijkheden van AI bieden nieuwe niveaus van het testen van vele variabelen. De enorme hoeveelheid gegevens die voor bedrijven beschikbaar is, betekent dat advertentiecampagnes kunnen worden opgesplitst in honderden kleinere campagnes die zijn gericht op verschillende doelgroepsegmenten.

Hoewel traditionele A / B-testen kunnen onthullen wat wel en wat niet werkt, kunnen multivariate testen een groot aantal variabelen analyseren om de kritieke factoren achter het succes of falen van een campagne te bepalen. Bovendien gebeurt dit in realtime, waardoor budgetten kunnen worden verschoven en campagnes binnen enkele seconden kunnen worden geoptimaliseerd voor ROI.

De moderne consument wordt gebombardeerd met meer reclame dan ooit tevoren, en ze zullen gewoon geen aandacht schenken aan berichten en inhoud die hen niet aanspreekt. Multivariate testen stellen bedrijven in staat verder te gaan dan hun kerndoelgroepen en campagnes te maken en te optimaliseren voor specifieke doelgroepsegmenten. Dit niveau van personalisatie is cruciaal om top of mind te zijn en contact te maken met consumenten - 91% van de consumenten zal eerder kopen bij merken die relevante aanbiedingen en aanbevelingen bieden.

GEGEVENS & ANALYTICS IN INBOUND MARKETING

Gegevens hebben altijd een centrale rol gespeeld in de inbound methodologie. Gegevens en analyses zijn cruciaal voor het meten van prestaties in elke fase van de 'buyers journey' Analyse van websiteverkeer laat zien hoe goed je nieuwe leads aantrekt terwijl je conversies meet, hoe goed je deze leads omzet in klanten tijdens 'closing' & 'delight' fase.

Naarmate AI-marketingtechnologieën echter door meer bedrijven worden omarmd, zal het gebruik van gegevens om de klantervaring te verbeteren, verder toenemen. Bedrijven kunnen meer relevante en betekenisvolle klantinteracties creëren door het gebruik van gegevens- en automatiseringstools.

De sleutel tot succesvolle inbound marketing is om de juiste inhoud en informatie op het juiste moment voor de potentiële klant te leveren - zo bieden merken een uitstekende ervaring voor elke klant. Gegevens zijn essentieel voor dit proces, en hoe meer gegevens u kunt verzamelen over uw doelgroep, hoe meer u uw inhoud kunt afstemmen op hun behoeften.

Nieuwe technologieën en data-analyse kunnen geweldige inzichten en kansen onthullen, maar het doel van inbound blijft hetzelfde - hoe maak je je website en inhoud zo nuttig mogelijk voor je doelgroep?

Een gegevensgestuurde benadering van uw inbound marketing is essentieel. Het stelt u in staat om een ​​geïnformeerd beeld te krijgen van je inspanningen om een ​​uitzonderlijke klantervaring te creëren - het consequent meten en optimaliseren van je inspanningen om een ​​soepele en nuttige ervaring te leveren die klanten aantrekt, converteert en behaagt.

Conclusie

Traditionele reclame deelde een enkel bericht, dat gericht was om zoveel mogelijk mensen te bereiken. De moderne consument is echter uitgerust met technologie en verhoogde connectiviteit. Ze bepalen zelf hoe, wanneer en waar ze met merken willen communiceren. Ze vinden het niet leuk om verkocht te worden en zoeken informatie en antwoorden op vragen rond hun pijnpunten. Dat is de reden waarom traditionele advertenties afnemen en waarom inbound marketing, wanneer correct uitgevoerd, 10 keer zo effectief is in het converteren van leads dan uitgaand.

Inbound marketing gaat niet alleen over het samenstellen van e-maillijsten, het gaat over het creëren van uitzonderlijke ervaringen om consumenten aan te trekken en om te zetten in betalende klanten. Een inbound strategie is de enige manier om top of mind te blijven en verbinding te maken met een modern publiek.

Voordat we doorgaan met nieuwe inbound initiatieven, is het belangrijk op te merken dat niet alle inbound marketingstrategieën gelijk zijn - wat voor het ene bedrijf werkt, is misschien niet zo effectief voor het andere. Hoewel het vastleggen van leads via e-mail voor sommigen een prioriteit kan zijn, kan zoekmachineoptimalisatie een betere strategie zijn als een merk moeite heeft om de zichtbaarheid te vergroten. Als je hulp nodig hebt bij het bereiken van uw digitale marketingdoelen, Lab701 is expert in het implementeren van succesvolle inbound marketingstrategieën voor de juridische en financiële sector.

Dit bericht is vertaald naar het Nederlands, het originele bericht is eerder geplaatst op deze website.

Onderwerpen: trends

Wil je ook weten wat Inbound Marketing voor jouw kantoor kan betekenen? Als je wilt kunnen we vrijblijvend een 20 minuten call inplannen?