Blogs over Inbound Marketing

8 tips waarom digital marketing belangrijk is voor accountantskantoren

Geschreven door Hanno Driesser | 03-37-2020

Digital marketing biedt een hele reeks marketingtools voor (groot) MKB bedrijven om je te helpen bij het plannen van een campagne om je specifieke niche te targeten en je kantoor te laten groeien.

Hieronder vind je digital marketing inzichten voor accountants en geven we een overzicht van enkele van de belangrijkste aandachtspunten en acties om je te helpen jullie bedrijf meer bekendheid te geven, je online aanwezigheid op te bouwen en je doelgroep te bereiken.

  1. Zorg dat je website gezien wordt: Voer eerst een audit van je website uit om te zien of deze werkt zoals het hoort. Wat zijn jullie accountancy diensten? Zijn er beknopte feiten over wat je doet? Is de inhoud relevant voor je doelgroep? En zijn er duidelijke call-to-actions om die prospect te laten klikken voor meer...? Denk echt na over het webdesign van je bedrijf en hoe het door potentiële klanten zal worden gezien.
  2. Zoekmachine optimalisatie helpt je bij het rangschikken in zoekresultaten: Trefwoorden in content op je website helpen je om hoger te komen in organische zoekresultaten en kunnen leads genereren. Maar dat geldt ook voor het begrijpen van je doelgroep, zodat de content die je schrijft hun specifieke vragen beantwoordt. Hoewel het niet alleen om zoekwoorden en woordgroepen gaat, bekijk de informatie over het opzetten en onderhouden van SEO voor meer details.
  3. Google Mijn Bedrijf: Vul de eigen bedrijfsbibliotheek van Google in met de gegevens van je bedrijf. Dit is het deel dat verschijnt op de eerste pagina van Google Search wanneer de bedrijfsnaam wordt ingevoerd. Het is gratis te doen en geef op zijn minst de basisinformatie over je bedrijf, zoals website adres, telefoonnummer, e-mailadres voor contact en openingstijden, omdat dit allemaal helpt bij SEO en het is een andere plaats waar je gevonden kunt worden.
  4. Pay Per Click (PPC): Verhoog het verkeer naar je website door middel van PPC-advertenties (bijvoorbeeld Google Ads of advertenties op sociale media). Maak een speciale landingspagina op je website, zodat wanneer mensen op een advertentie klikken, ze op een pagina met relevante content terechtkomen, en omdat dit relevant is, helpt dit om de kosten van de advertenties te verlagen. 
  5. Merkbekendheid vergroten: regelmatige en relevante content marketing via blogs op je website, e-mailmarketing, posts op sociale media, enz., zal je helpen om als thought leaders te positioneren en je merk te versterken. Wees feitelijk met content. Bied je lezers tips en advies, branchestatistieken geven geweldig feitelijk advies, maar vergeet niet om alles wat je gebruikt een bronvermelding te geven en links naar de originele statistieken toe te voegen.
  6. Bouw vertrouwen op via online netwerken: Social media marketing is de sleutel. De beste kanalen voor accountantskantoren zijn LinkedIn en Twitter. Met LinkedIn is het de moeite waard eraan te denken dat je aan het netwerken bent. Het gaat niet om verkopen, het gaat om het creëren van die zakelijke relatie. Je maakt contact met mensen om vervolgens op termijn te kunnen praten over diensten. Met een Twitter-account is je bio een snelle gelegenheid om te laten zien welke services je aanbiedt. Het is de moeite waard om aanwezig te zijn op dit kanaal, zoals je concurrenten dat doen. Het bied je de mogelijkheid om inzicht in de sector te delen vanuit accountancy bronnen zoals Accountant.nl. Zelfs het hebben van een Facebook-pagina voor je bedrijf die up-to-date is, zelfs als je er niet regelmatig op post, dat je zichtbaarheid hebt op een van de grootste zoekmachines.
  7. E-mailmarketing: dit is een andere vorm van online marketing 73% of marketers zien email als een succesfactor in hun organisatie, echter 1/3e van de marketeers beschouwt e-mail niet als geïntegreerd met de rest van hun marketingprogramma. Dat is een gemiste kans. (Bron: HubSpot, 2020). Het is logisch om e-mailmarketing op te nemen in je inbound marketingstrategie. Lees onze tips voor e-mailmarketing om u te helpen bij het maken van een geweldige campagne.
  8. Marketing automation: om tijd vrij te maken en efficiënt te zijn in je marketing, word dan slim in automation. Marketing automation kan bijv. worden gekoppeld aan je CRM-systeem, zodat automatische e-mailreacties of pop-up chatboxen zijn afgestemd op wat je website of bezoeker van social media heeft bekeken, gedownload of dmv een vraag heeft gesteld. Het helpt je leads van prospects te nurturen via je leadgeneratie trechter tot qualified leads en uiteindelijk klant.

We werken als partner samen met Hubspot, de all-in-one Inbound Marketing tool.