4 Effectieve SEO-tips voor advocatenkantoren

Geplaatst door Hanno Driesser op 19-03-2019

(leestijd 4 minuten)

4 EFFECTIEVE SEO-TIPS VOOR ADVOCATENKANTOREN

Het verkrijgen van nieuwe zaken wordt steeds competitiever. Je kan niet alleen vertrouwen op aanbevelingen als constante aanvoer van inkomende leads. Het is duidelijk dat je website een belangrijk onderdeel is van je online marketingstrategie. Meer zichtbaarheid of potentiële inkomende leads naar je website zijn de meest voorkomende uitdagingen. Misschien heb je al geprobeerd nieuwe klanten aan te trekken maar helaas met beperkt succes?

We hebben enkele tips voor je verzamelt die je kunt gebruiken om je bedrijf te verbeteren. Als je geen website hebt (wat ik me niet voor kan stellen) of een herontwerp nodig heeft, kan dat je eerste stap zijn naar betere SEO voor je advocatenkantoor.

Tip 1: Leer hoe zoekmachines werken

Wat is SEO: Search Engine Optimization (SEO) is het proces om je zichtbaarheid te verbeteren.

Als je begrijpt hoe je effectieve tactieken en strategieën kunt ontwikkelen, helpt deze pagina je om je bedrijf te verbeteren. Wanneer een potentiële klant een query in een zoekmachine typt, vergelijkt de zoekmachine die query met zijn enorme database van geïndexeerde websites. Vervolgens keert de zoekmachine terug naar de meest relevante pagina's voor die specifieke zoekopdracht.

Google is natuurlijk de populairste zoekmachine en het zoekalgoritme gebruikt de beste resultaten voor een zoekopdracht. De meeste van die factoren - en hoe ze worden gewogen - is geen openbare informatie van beschikbaar.

Er zijn veel SEO-tools die je helpen SEO-strategieën bloot te leggen die je website van je advocatenkantoor mist en hoe deze te verbeteren, maar dit vereist wel een bureau of persoon die vakkundig gekwalificeerd is in SEO-best practices. Bovendien vereist het tijd, energie en consistentie om het maximale uit jij SEO-strategie te halen.

Lokale SEO is de must-have strategie van een advocatenkantoor

Wanneer advocaten niet de tijd nemen om te leren hoe zoekmachines werken, kan het ervoor zorgen dat SEO en succesvolle advocatenkantoor webmarketing veel gecompliceerder lijkt dan het zou moeten zijn. Ook met het steeds veranderende digitale marketinglandschap en de algoritme-updates van Google is dit ook niet iets datje een keer doet en gewoon op de automatische piloot blijft doen.

Niet investeren in lokale SEO en een inbound marketingstrategie opent ook de deur voor advocaten om hun tijd te verspillen aan strategieën die niet werken, en ze verspillen hun geld aan diensten die de zichtbaarheid van hun site mogelijk niet verbeteren.

Er zijn nog steeds SEO-providers die nog steeds proberen tactieken te gebruiken om Google te "misleiden" om je website hoger te rangschikken. Tegenwoordig is Google te geavanceerd voor deze Black Hat SEO-strategieën om effectief te werken en een rendement op de investering na verloop van tijd te bieden. Wanneer Google een pagina of site tegenkomt die de richtlijnen schendt, wordt de site gedevalueerd, wat vaak leidt tot een verminderde ranking in de zoekresultaten.

Advocatenkantoor-SEO moet niet ingewikkeld zijn. Eenvoudig gezegd, Google wil dat webmasters hoogwaardige educatieve inhoud maken. Het is al vanaf het begin van Google en Google wordt eenvoudigweg elk jaar beter in het handhaven ervan.

Strategische advocatenkantoor contentmarketing is een bewezen en kosteneffectieve manier om de zichtbaarheid van uw advocatenwebsite te verbeteren en meer potentiële klanten te bereiken. Dit heeft te maken met tijd en vaardigheden, je moet een inhoudsstructuur maken, een journalist of marketeer hebben om de inhoud te schrijven en ervoor te zorgen dat deze de juiste SEO op de pagina en off-page heeft om effectief te zijn.

Tip 2: Denk als een potentiële klant.
Zoals Google vaak heeft gezegd, moet je pagina's maken voor gebruikers, niet voor zoekmachines.

Maar wat betekent dit in de praktijk? Het betekent dat je klanten en zoekmachines op zoek zijn naar goede inhoud die belangrijke vragen beantwoordt.

Kwaliteitsinhoud is de basis van het bedrijfsmodel van Google. Het is de meest populaire zoekmachine vanwege zijn vermogen om de meest relevante en nuttige resultaten terug te geven aan degenen die het voor zoekopdrachten gebruiken. Kwaliteitsinhoud die de vraag van een zoekmachine beantwoordt, zal waarschijnlijk hoger scoren in de resultaten van zoekmachines.

Daarom, wanneer je inhoud voor je website maakt, moet je:

  • Specifiek zijn: Potentiële klanten gebruiken Google vaak om complexe vragen te stellen over hun juridische problemen. In plaats van 'Letselschadeadvocaat Noord-Brabant', kunnen ze zoeken naar 'Hoe krijg ik een eerlijke afhandeling van mijn auto-ongeluk waarin ik niet fout ben?' Hoe specifieker je inhoud is, hoe waarschijnlijker het is dat het een relevante match is voor de zoekopdracht van een potentiële klant.
  • Jargon en gecompliceerde wetstaal vermijden: Je klanten zijn waarschijnlijk geen juristen, dus ze gebruiken waarschijnlijk geen ingewikkelde juridische termen bij hun online zoekopdrachten. Gebruik indien mogelijk de terminologie van een leek.
  • Gebruik de woorden die jouw potentiële klanten gebruiken: Als er bepaalde jargon of jargon is die je klanten gebruiken om juridische problemen of geografische locaties te beschrijven, kun je overwegen deze woorden in je inhoud te gebruiken. Als je bijvoorbeeld een letselschadeadvocaat bent, belt de lokale bevolking in je omgeving de stad dan met een andere naam dan de officiële naam? Denk hierbij aan bijvoorbeeld Den Bosch of 's-Hertogenbosch. Overweeg deze bijnaam in uw inhoud te gebruiken. 
Is je advocatenkantoor website-inhoud klantvriendelijk?

Voor meer informatie over het ontwikkelen van klantgerichte content voor je website, plan dan een gratis 20 minuten evaluatie in om te kijken hoe we je kunnen helpen.

TIP 3: VOLG ADVOCATEN KANTOOR SEO BEST PRACTICES (VERMIJD SEO GIMMICKS)

Er is een simpele waarheid die ten grondslag ligt aan effectieve SEO-strategieën: Google is geneigd websites te belonen die hun richtlijnen volgen met een betere plaatsing in de zoekresultaten.

Ga naar de onderstaande links voor informatie over het volgen van SEO-praktische tips:

  • Ga naar de richtlijnen voor webmasters van Google om te begrijpen wat Google verwacht van websites van advocatenkantoren. Deze richtlijnen hebben betrekking op het ontwerp, de inhoud en de technische aspecten van websites.
  • Bekijk de nieuwste BACKLINKO SEO checklist, die specifieke SEO-aanbevelingen en best practices biedt.

Naast het volgen van SEO-best practices is het cruciaal om slechte SEO-praktijken te voorkomen. Andere juridische marketingbedrijven kunnen proberen om je diensten te verkopen die (zij beweren) de SEO van je advocatenkantoor verbeteren.

Dit zijn meestal back-linken naar directory's of websites van slechte kwaliteit die gestraft zijn door het algoritme van Google. Ze maken kwalitatief slechte SEO pagina content, keyword opvullingen, toevoegen van meerdere links naar je voettekst met trefwoorden voor je advocatenpraktijkgebieden en locaties waar je juridische cliënten zoeken. Dit zijn oude en in de zwarte lijst opgenomen strategieën die je geld en tijd verspillen. Wist je dat Google en andere zoekmachines juridische websites die deze slechte SEO-tactieken gebruiken bestraffen?

TIP 4: HOOGWAARDIGE INHOUD PUBLICEREN OP DE WEBSITE VAN UW WET FIRM

De meest effectieve manier om potentiële klanten online te bereiken, is door relevante en waardevolle inhoud te publiceren op de website van uw advocatenkantoor. Vandaag hebben uw potentiële juridische klanten meer keuzes dan ooit en zij willen uw advocatenkantoor vinden op een Google-zoekopdracht, testimonial video's bekijken, Google-recensies lezen, misschien online chatten met uw juridisch medewerker, kantoormanager of case-worker, om een aantal veelgestelde vragen te beantwoorden. In principe doen alle on-demand zelfonderzoek, op dit punt zullen ze wieden welke advocatenkantoren ze niet willen bellen. Uiteindelijk laat je en waarschijnlijk twee andere advocatenkantoren met hen over hun zaak praten. Daarom is het zo belangrijk om relatieve en nieuwe inhoud op uw website te hebben, anders zullen uw concurrerende advocatenkantoren de juridische raadpleging en de klantbehoud winnen.

Goede contentmarketing vereist tijd, moeite en ervaren vaardigheden. Dit kan niet zomaar tijdens trage uren op kantoor worden gemaakt (wat een zeker teken is dat uw marketing niet werkt) door een van uw paralegals of een officemanager. Juridische marketingcontent is geen snelle oplossing. Maar het is een van de meest effectieve manieren om de zoekrangschikking van uw advocatenwebsite te verbeteren en nieuwe klanten aan te trekken en te betrekken.

Volgens Google is waardevolle inhoud:

  • Handig en informatief
  • Meer waardevol en bruikbaar dan inhoud op andere sites
  • Geloofwaardig
  • Van hoge kwaliteit
  • Innemend

"Dunne inhoud" voldoet daarentegen niet aan die normen. Een pagina met de tekst 'Neem contact met ons op om meer te weten te komen over onze services' geeft geen enkele zoekmachine iets om mee te werken. Erger nog, het biedt je potentiële klanten geen informatie die ze daadwerkelijk kunnen gebruiken om meer over hun zaak of probleem te weten te komen, en het inspireert hen niet om je kantoor in te huren.

Om effectief contentmarketing te creëren, heb je een strategie en een plan nodig. Je moet ook dingen beschouwen als je geografische gebied, je praktijkgebieden en de behoeften van je potentiële klanten.

Als je meer wilt weten over de contentstrategie voor je praktijkgebied, plan een gratis evaluatie van je huidige digitale marketing. Onze content-marketing plan zal je ook helpen bij het opstellen van een geïntegreerd contentplan dat voldoet aan de bedrijfsdoelen van je SEO- en advocatenkantoor.

 

Onderwerpen: advocaten, inbound, leads, tips, SEO

Wil je ook weten wat Inbound Marketing voor jouw kantoor kan betekenen? Als je wilt kunnen we vrijblijvend een 20 minuten call inplannen?