Inbound Marketing voor Accountants
Wil jouw accountantskantoor de zichtbaarheid vergroten en nieuwe leads genereren?In plaats van je...
- Leestijd 4 minuten -
Er wordt nog steeds veel gesproken over GDPR (AVG) in marktkringen, en terecht. Het kan een grote impact hebben op marketeers, in het bijzonder degenen die digitale / inbound marketingtechnieken toepassen.
Laten we er naar kijken...
De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is een privacywet die geldt in de hele Europese Unie (EU). Dankzij de AVG is de bescherming van persoonsgegevens in alle landen van de EU op dezelfde manier geregeld en gelden in elke lidstaat dezelfde regels.
AVG wordt geïntroduceerd om twee belangrijke redenen. Ten eerste om de wet te updaten die is gemaakt vóór opkomt van internet- en cloudservices. Ten tweede om de EU markt een identieke reeks wetten te geven.
De wet werd effectief van kracht op 24/05/2016, maar bedrijven kregen een periode van twee jaar om hieraan te voldoen (tot 25/05/2018). Het heeft gevolgen voor zowel bedrijven (beheerders van data) als IT-processors (zoals softwarebedrijven).
Het is van toepassing op alle partijen, zelfs degenen buiten de EU, als ze zich bezighouden met gegevens van inwoners van de EU.
Als bedrijf moet u ervoor zorgen dat de gegevens voor een specifiek doel worden gebruikt en rechtmatig en transparant worden afgehandeld. Zodra het specifieke doel wordt uitgevoerd en de gegevens niet langer nodig zijn, is het een vereiste dat de gegevens worden verwijderd.
"Wettig" is hier het sleutelwoord, en het heeft een aantal alternatieve betekenissen - de belangrijkste voor marketeers ziet u hieronder. U moet ervoor zorgen dat een van de volgende regels van toepassing zijn:
Als marketeers zal de toestemmingskwestie hier de grote verandering zijn. We moeten een proces opzetten om ervoor te zorgen dat ze een actieve en positieve bevestiging geven.
Deze actieve toestemming betekent passieve acceptatie, zoals het vragen aan mensen om zich af te melden omdat vooraf aangevinkte vakjes niet langer zijn toegestaan.
We moeten ook bijhouden hoe zij toestemming hebben gegeven en hen in staat stellen deze toestemming op elk gewenst moment in te trekken.
Alle gegevens die in de Wet Bescherming Persoonsgegevens zijn opgenomen, zijn opgenomen en de EU heeft ook de reikwijdte verder uitgebreid. Een opvallende verandering voor inbound marketeers is dat IP-adressen en online-ID's ook zijn inbegrepen.
Dus gemeenschappelijke marketingvelden / gegevens, zoals die hieronder, zijn inbegrepen:
Het is ook vermeldenswaardig dat dit van toepassing is voor zowel B2B- als B2C-gegevens.
De boetes zijn zwaar; Als je de basisprincipes, zoals het verkrijgen van toestemming, niet volgt, kun je een boete krijgen van maximaal € 20 miljoen of 4% van de totale omzet, afhankelijk welke van de twee het grootst is.
U wordt ook beboet als u binnen 72 uur geen datalekken meldt. Bedrijven hebben voorheen geen problemen gemeld en hoopten dat niemand dit zou ontdekken. AVG is van plan dit gebrek aan transparante zakelijke praktijken uit te roeien.
Als je inbound marketing al beoefent, is het goede nieuws dat je al aan de goede kant van deze beleidswijziging staat. In tegenstelling tot degenen die outbound gebruiken, zij zullen hun gegevensverwervingsstrategie serieus moeten herzien. Met inbound marketing hoeft u alleen maar een paar tactieken te bekijken.
Om ervoor te zorgen dat u 'complient' bent, zijn dit enkele onderdelen waar u naar moet kijken:
HubSpot heeft alle processen voor het voldoen aan de AVG toegepast in hun software omgeving. Als marktleider op het gebied van Inbound Marketing is dat natuurlijk vanzelfsprekend. Wil je meer weten over HubSpot & AVG (GDPR) check dan deze linkjes eens:
Ik help bedrijven groeien met behulp van Inbound Marketing.
Wil jouw accountantskantoor de zichtbaarheid vergroten en nieuwe leads genereren?In plaats van je...
In de huidige hypercompetitieve bedrijfsomgeving is er...
- Leestijd 4 minuten -