Inbound marketing en de voordelen ervan voor accountantskantoren

Geplaatst door Hanno Driesser op 17-06-2020

Leestijd 5 minuten.

inbound marketing en de voordelen ervan voor accountantskantoren
 
Een kort overzicht van inbound marketing:

In de huidige hypercompetitieve bedrijfsomgeving is er moordende concurrentie tussen de bedrijven. Dus de bedrijven die succes willen in dit digitale tijdperk, moeten een sterke 'digitale presence' opbouwen en dynamische marketingstrategieën toepassen.

In de sector Accounting- en Professionele dienstverlening is de voorwaarde niet anders. Elke accountant en accountantskantoor is op dit moment op zoek naar een sterke online identiteit om klanten aan te trekken en te werven.

Veel accountants- en belastingkantoren gebruiken nu professionele websites en sociale mediaplatforms om hun doelgroep te bereiken. Een aantal accountantskantoren gebruiken ook al een groot aantal inbound marketingstrategieën om leads vast te leggen, te nurturen en te converteren om hun kantoor te laten groeien.

Dus de volgende voor de hand liggende vraag is: "wat is inbound marketing nou eigenlijk?"

Hier is je antwoord: Inbound marketing is een marketingmethode die door bedrijven wordt gebruikt om potentiële klanten te trekken naar uw bedrijfsproducten of -diensten door een combinatie van strategieën zoals

  • Contentmarketing
  • Sociale media marketing
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Branding
  • Email marketing
  • Advertising

Eenvoudig gezegd: inbound marketingstrategieën die worden gebruikt door bedrijven die een combinatie van marketingkanalen gebruiken, helpen hen de aandacht van mensen te trekken en hen op creatieve manieren te betrekken bij het aangeboden product of de aangeboden diensten.

Voordelen van inbound marketing voor accountantskantoren:

Dus u denkt misschien, hoe zouden inbound marketinginitiatieven de winstgevendheid en prestaties van mijn accountantskantoor kunnen verbeteren?

Het antwoord is simpel.

In het huidige digitale tijdperk zijn de digitale kanalen enorm gediversifieerd, en nu hebben klanten voldoende mogelijkheden om uit te kijken naar een nieuwe accountant of accountantskantoor die hoogwaardige diensten aanbiedt door online te zoeken (via organische en betaalde zoekopdrachten, sociale mediasites, online directories als evenals beoordelingssites).

Daarom is het ontwikkelen van een alomvattende strategie voor inbound marketing van vitaal belang voor uw accountantskantoor, aangezien het u zal helpen uw online aanwezigheid te vergroten. U kunt een bekwaam team voor inbound marketing opzetten of hulp inroepen van externe marketingbureaus zoals Lab701 die hoogwaardige diensten aanbiedt tegen betaalbare prijzen. De potentiële klanten die op zoek zijn naar accountancy, juridische of financiële adviesdiensten zullen via uw blogberichten op verschillende digitale kanalen meer over u en uw diensten te weten komen.

Deze potentiële klanten reviewen via sociale media of reviewpagina's. De klanten zullen ook proberen contact met u op te nemen of contact met uw bedrijf op te nemen als ze uw gedeelde content waardevol vinden via verschillende klantcontactpunten zoals e-mail, bellen, chatten of een aanvraagformulier.

Hieronder vindt u een aantal voordelen mbt inbound marketing voor accountantskantoren:
  • Het helpt accountantskantoren om de juiste klanten op de juiste plaats te bereiken
  • Genereert kwalitatief verkeer naar en op uw website
  • Vergroot het vertrouwen van (potentiële) klanten
  • Helpt overmatig vertrouwen op een enkel digitaal kanaal voor bedrijfspromotie te voorkomen
Waarom accountantskantoren falen als het gaat om het genereren van leads via inbound marketing:

Ondanks een coherente inbound marketingstrategie, slagen de accountants- en belastingkantoren er niet in om de aandacht van klanten te trekken vanwege het gebrek aan toezicht op de effectiviteit van hun marketingactiviteiten en slechte strategische investeringen. Evenzo is het ook cruciaal voor u en uw accountantskantoor om uw marketingaanpak regelmatig te upgraden of te verfijnen vanwege veranderend klantgedrag en marktomstandigheden om succes te behalen in de inbound marketingcampagne.

Dit zijn de belangrijkste redenen waarom dienstverlenende bedrijven potentiële klanten niet aantrekken via inbound marketing:
  • Gebrek aan strategische investeringen in inbound marketingprogramma
  • Slecht website ontwerp en traag laad tijd.
  • Onvermogen om content van hoge kwaliteit te maken, promoten en te leveren via blogposts
  • Gebrek aan automation in inbound marketingprocessen
  • Onvermogen om de resultaten van de inbound leadgeneratieactiviteiten te meten
  • Slechte technologische middelen en infrastructuur
Belangrijkste tactieken / strategieën voor accountantskantoren om te excelleren met inbound marketing:

Tot dusver toe heeft u een klein idee gekregen dat accountants- en belastingkantoren, die succes willen behalen in hun inbound marketingprogramma's, hun marketingdoelen opnieuw moeten beoordelen en deze moeten afstemmen op de huidige marketingtactieken of inbound marketingmethodologieën. Het is even belangrijk voor accountantskantoren om de effectiviteit van hun inbound marketingstrategie regelmatig te bewaken en deze opnieuw te ontwerpen volgens de veranderende marktomstandigheden.

Om succes te behalen in het inbound marketingprogramma, worden hieronder enkele algemene aanbevelingen gegeven voor accountantskantoren:

Ontwikkel een professionele accountantskantoor website:

Het is belangrijk voor u om een ​​professionele website te hebben als accountant of accountantskantoor om succes te behalen in het inbound marketingprogramma. Uw website moet de getuigenissen van de klant, casestudy's en zelfs brancherapporten weergeven, zodat de klant kan leren en een idee krijgt van uw expertises. Daarnaast moet het ontwerp van uw website aantrekkelijk, responsief en tegelijkertijd gebruiksvriendelijk zijn.

Verhoog uw online aanwezigheid en zichtbaarheid van uw accountantskantoor:

Uw professionele website is een hulpmiddel bij het vergroten van uw zichtbaarheid op internet. De website moet de relevante trefwoorden bevatten met betrekking tot accountancy diensten die online door klanten worden doorzocht, zodat u in hun zoekresultaten op verschillende zoekmachines wordt weergegeven. Voor dit doel kan een groot aantal marketingtechnieken zoals SEO, SEM en betaalde zoekadvertenties (SEA) worden gebruikt.

Registreer u in lokale online directories:

Het is ook belangrijk om u in de online marketing wereld te registreren bij lokale online directories met betrekking tot accounting- en fiscale diensten; Controleer de juistheid van uw contactgegevens, klantrecensies, beoordelingen zodat u een positief online imago kunt opbouwen.

Deel boeiende en relevante content via blogberichten:

U als accountant of accountantskantoor moet ook content van hoge kwaliteit maken, delen en promoten via blogposts om online de aandacht van de prospect en of klant te trekken. Het delen van deze content op verschillende platforms is daarom belangrijk. U kunt het content-marketing werk uitbesteden of interne expertise opbouwen door ervaren contentontwikkelaars of -makers in te huren.

Communiceer met klanten op Social Media Platformen en via uw website:

Om een ​​sterke online aanwezigheid en geloofwaardigheid te creëren, moet u als accountant of accountantskantoor sociale-mediapagina's hebben op verschillende platforms zoals LinkedIn en wellicht Facebook. U kunt proberen om met de klanten op deze pagina's in contact te komen via blogposts, klantrecensies en enquêtes.

Samenvattend kan dus gemakkelijk worden gezegd dat de accountants- en taxfirma's, die via verschillende inboundmarketingtactieken meer leads willen vastleggen en willen omzetten in loyale klanten, strategisch moeten investeren in inboundmarketingcampagnes. Regelmatige monitoring en herontwerp van inbound marketingstrategie volgens marktomstandigheden zijn even belangrijk om succes te behalen.

Om een ​​coherente en uitgebreide inkomende marketingstrategie op te bouwen, kunnen de accountants- en belastingkantoren samenwerken met professionele externe digitale marketingbureaus zoals het onze (Lab701).

 

Onderwerpen: advocaten, inbound, tips, accountants

Wil je ook weten wat Inbound Marketing voor jouw kantoor kan betekenen? Als je wilt kunnen we vrijblijvend een 20 minuten call inplannen?