Inbound Marketing voor Accountants

Geplaatst door Hanno Driesser op 03-07-2019

(leestijd 4 minuten)inbound marketing voor accountancy

Wil jouw accountantskantoor de zichtbaarheid vergroten en nieuwe leads genereren?

In plaats van je boodschap te richten op potentiële klanten, helpt inbound marketing jou bij het creëren van inhoud die zij van nature opzoeken - inhoud die voor hen waardevol is.

Op een gegeven moment raken de meeste accountantskantoren het plafond als het gaat om groei, en individuele verkopen ondersteunen geen groeidoelstellingen.

Inbound marketing heeft het potentieel om veel meer leads te genereren dan traditionele marketinginspanningen en kan de inkomsten voor accountantskantoren verhogen.

Waarom hebben accountants inbound marketing nodig?
Inbound marketing voorkomt dat accountants geld verspillen om leads aan te trekken die niet geïnteresseerd zijn in hun diensten. In plaats van leads via traditionele mediakanalen aan te trekken, kan inbound marketing meer business aantrekken door online, informatieve en kwalitatieve, inhoud aan te bieden.

Als iemand bijvoorbeeld naar accountants in zijn gebied zoekt en een handige infographic vindt die door jouw bedrijf is gemaakt, zullen deze meer geneigd zijn om meer te weten te komen over uw services dan over andere bedrijven.

Inbound marketing helpt accountants waardevolle relaties met potentiële klanten te creëren en te onderhouden, en het kan meer omzet genereren dan traditionele marketinginspanningen.

 

Plan vrijblijvend een telefonische call in. Maak nu zelf handig je afspraak met ons.

 

Inbound marketingstrategieën voor accountants
Laten we eens kijken naar enkele veelgebruikte inbound marketingstrategieën voor accountants en hoe zij klanten aantrekken.

- Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het proces waarbij websites worden geoptimaliseerd om hoger te scoren in zoekresultatenpagina's (SERP's) voor gerichte zoekwoorden en zinsdelen.

Met SEO kunnen accountants ervoor zorgen dat hun bedrijven in de top zoekresultaten verschijnen.

Bovendien verbetert SEO je website en gebruikerservaring, waardoor het voor potentiële klanten gemakkelijker wordt om informatie te vinden over de diensten die je levert en om contact met je op te nemen om een ​​persoonlijk gesprek op te zetten.

Laatst heb ik een blogje geschreven over SEO, lees er hier meer over.

- Pay-per-click (PPC) -reclame
Met pay-per-click (PPC) -reclame kunnen marketeers kiezen voor welke zoekwoorden en woordgroepen zij hun advertenties willen weergeven en als hun bod het hoogste is, worden hun advertenties weergegeven boven organische zoekresultaten.

Marketeers betalen alleen als mensen op de advertenties klikken. En als niemand op je advertenties klikt, betaalt u geen cent.

Een groot voordeel van PPC is dat de resultaten onmiddellijk zijn. Met SEO moet je mogelijk enkele weken wachten om resultaten te zien, maar PPC-advertenties kunnen verkeer naar je website verzenden zodra op de advertenties wordt geklikt om live te gaan. PPC is een geweldige manier om verkeer naar jouw website te leiden terwijl je organische ranglijsten vaststelt.

- Contentmarketing
Content verwijst naar alles, van blogposts en whitepapers tot e-boeken en online-gidsen.

Webcrawlers zijn dol op content, dus het plaatsen van nieuwe, hoogwaardige inhoud kan de impact van de SEO-inspanningen van jouw accountantskantoor vergroten.

Begin met het maken van een blog en deel een paar tips, trucs en trends in de branche. Je kunt je contentstrategie ook aanvullen met "gated" content. Je kunt bijvoorbeeld een online belastinggids opgeven en vereisen dat lezers hun e-mailadres invoeren om de inhoud te downloaden.

Video's zijn ook een geweldige manier om uw bedrijf bij potentiële klanten te introduceren. Door video's te gebruiken om je personeel voor het voetlicht te zetten of een rondleiding door je bedrijf te geven, helpen potentiële klanten je beter kennen en kunnen zij vertrouwen krijgen in hun beslissing om je te vertrouwen met hun accountancy behoeften.

- Sociale media
Social media is een geweldige manier voor accountants om gesprekken te voeren tussen klanten, prospecten en zakelijke partners. Net zoals contentmarketing helpen social media-strategieën potentiële klanten kennis te maken met accountantskantoren.

Wanneer potentiële klanten vragen hebben, kunnen ze posten op sociale media en accountants kunnen nuttige inhoud bieden die helpt bij het zoeken naar informatie.

Sociale media helpen ook om de blootstelling van bedrijven aan accountants te vergroten. Wanneer huidige en potentiële klanten op sociale media met jou communiceren, krijgen hun netwerken inzicht in je bedrijf en de services die je levert.

Hoe profiteert accountancy van inbound marketing?
Inbound marketing helpt accountants slimmer te werken en meer gekwalificeerde klanten aan te trekken.

Om een ​​gezonde groei te ondersteunen, moeten accountants overwegen om inbound marketingstrategieën te implementeren, ontworpen om potentiële klanten te bereiken met gerichte inhoud die helpt bij het online zoeken naar informatie.

Klaar om de zichtbaarheid te vergroten en leads voor jouw accountantskantoor?
Als je er klaar voor bent om meer te weten te komen over hoe inbound marketingstrategieën jouw accountantskantoor ten goede kunnen komen, neem dan vandaag nog contact op met ons. Lab701 Social Media Factory biedt uitgebreide oplossingen voor inbound marketing, bedoeld om klanten naar jouw accountantskantoor te trekken.

Onze efficiënte en kosteneffectieve plannen omvatten alles wat je nodig hebt om je accountantskantoor te laten opvallen in de massa. We zullen met je samenwerken om bezoekers naar je website en online conversies te vergroten.

Laat ons je helpen bij het implementeren van een inbound marketingplan waarmee jouw bedrijf meer leads kan maken dan ooit mogelijk was met traditionele marketinginspanningenouw

Onderwerpen: inbound, leads, accountants

Wil jij ook weten hoe inbound marketing voor jou kan werken?