Boost je leadgeneratie: Online marketing voor advocatenkantoren
Ontdek hoe online marketing advocatenkantoren kan helpen bij het genereren van leads.
Er zijn verschillende manieren waarop u uw website-bezoeker kunt vragen om een actie op uw website uit te voeren, van een abonnement op uw nieuwsbrief in ruil voor hun contactgegevens tot het toestaan van gratis en nuttige inhoud. Welke manier u ook kiest om uw bezoeker te vragen een actie te ondernemen, zorg ervoor dat zij zich daartoe 'gedwongen' voelen.
Een onderzoek naar websites van 500 accountants in Londen en het Zuid-Oosten van Londen heeft veel interessante dingen laten zien, en steeds meer zien we verschillende manieren waarop Accountants calls-to-action gebruiken om bezoekers van de site aan te sporen een actie op hun website te ondernemen. Call-to-actions kunnen vele vormen aannemen, en meestal zullen ze een sitebezoeker uitnodigen om contactgegevens te verstrekken (met dien verstande dat de gebruiker het bedrijf toestemming geeft om deze verder aan de markt te verkopen). De meeste calls-to-actions (CTA) nemen de vorm aan waarin de gebruiker wordt gevraagd zich te abonneren op de e-mailnieuwsbrief, maar zoals we zullen zien, zijn niet alle calls-to-action gelijk.
Hieronder bespreken we enkele van de meest voorkomende soorten CTA en hoe uitnodigend ze zijn voor de bezoeker. We begrijpen dat bezoekers van uw site zich in verschillende fasen van hun 'buyers journey' bevinden, dus deze lijst gaat echt over hoe waardevol uw aanbod is in ruil voor details van bezoekers aan het begin van hun 'buyers journey'.
In ruil voor de mogelijkheid om uw diensten aan uw sitebezoeker op de markt te brengen, biedt u ze misschien een gratis en nuttige resource aan die ze kunnen downloaden, lezen of zelfs afdrukken. U weet welk soort klanten dat u probeert aan te trekken, dus maak uw gratis bron relevant en nuttig voor hen. Dit is volgens mij de meest nuttige en waardevolle 'uitwisseling' wanneer ik potentiële klantcontactgegevens probeer te verkrijgen. Het is niet opdringerig, zodat u uw expertise kunt aantonen en waarde kunt bieden aan uw bezoeker.
Dit is de meest populaire call-to-action die we op websites van accountants hebben gezien. Regelmatige nieuwsbriefmarketing is een gangbare praktijk, en hoe nuttig of interessant uw nieuwsbriefinhoud is, is een ander onderwerp. Maar als u een bezoeker gaat overhalen om zijn gegevens te overhandigen, zorg er dan voor dat hij, zodra hij zijn aanmeldingsformulier voor de nieuwsbrief heeft ingediend, automatisch een 'Welkom'-nieuwsbrief ontvangt met alle nuttige en opwindende inhoud die u hem verstrekt in de komende weken en maanden.
Steeds meer accountants maken gebruik van online chat. Dit kan de vorm aannemen van een embedded Facebook-chatfunctie of een andere provider. Het voordeel van deze functionaliteit is dat als een klant een snelle eerste vraag heeft, deze snel kan worden gesteld en - op voorwaarde dat het chatsysteem wordt bewaakt / of de bedrijfseigenaar waarschuwt - deze klant in theorie een snel antwoord zou moeten ontvangen. Dit kan ertoe bijdragen dat de klant zich verbonden voelt met een 'persoon' en snel antwoorden krijgt. Dit kan goed zijn als de klant het gevoel heeft dat ze een snelle reactie krijgen, waardevolle antwoorden krijgen (het is meestal snel duidelijk als je met een ‘bot’ of een echte mens chat). Sommige klanten geven er echter de voorkeur aan om de telefoon te gebruiken.
Geweldig als: het systeem wordt gemonitord door een medewerker en de betrokkenheid erg snel is.
Niet zo geweldig als: Je een vraag stelt tijdens openingstijden en je krijgt direct een antwoord met de melding 'Bedankt voor je aanvraag, neem contact met ons op via ons website-contactformulier'.
Erger nog: als u een vraag stelt tijdens openingstijden en u krijgt meteen een antwoord met de tekst ‘Bedankt voor uw aanvraag. We zijn momenteel gesloten, maar onze openingstijden zijn...
Geweldig als: hiermee een agenda-app wordt geopend waarmee u een afspraak kunt plannen (en dan ontvangt u een e-mail ter bevestiging van uw afspraak).
Niet zo geweldig als: Dit leidt je naar het Contactpagina-formulier en vraagt je eenvoudig je details in te vullen en dan wacht je tot iemand je belt ...
Geweldig als: Je een tijdstip kunt opgeven waarop iemand je daadwerkelijk moet bellen ... en dat dan ook doen.
Niet zo geweldig als: Dit leidt naar een contactpagina-formulier en je vraagt om enkele details in te vullen en dan te wachten tot iemand je belt ...
Ik betwijfel de waarde van een directe offertegenerator, omdat de behoefte van klanten vaak anders zal zijn, en dit suggereert ook een one-size-fits-all aanpak. Goed als uw serviceaanbod strikt gelaagd of productief is, maar u loopt ook het risico klanten aan te trekken die hun aankoopbeslissing baseren op prijs en niet op uw expertise ...
Er is op zichzelf niets mis mee, maar heb je de bezoeker laten zien waarom ze contact met je zouden moeten opnemen, in vergelijking met de next accountant op hun weg? Als dat zo is, komt dat omdat je berichten, branding en positionering goed zijn en je hebt geprobeerd jezelf opzettelijk te differentiëren. Als je jezelf niet hebt onderscheiden, krijg je die e-mail misschien niet eens...
Dit soort call-to-action buttons reikt klanten aan in hun afwegingsfase van hun 'buyers journey' en is een goede manier om klanten meer te leren over uw bedrijf, uw cultuur en de mensen achter uw organisatie... hoe effectief dit waarschijnlijk is hoe overtuigend uw on-site bericht, ontwerp en positionering in eerste instantie is ... Uiteraard vraagt een bedrijf niet om contactgegevens zoals e-mailadressen bij het uitnodigen van klanten om ze te volgen op sociale feeds, maar op het platform zelf zodra u een bedrijf 'liked' of 'volgt', kunt u er zeker van zijn dat u meer inhoud in uw nieuwsfeed ziet verschijnen.
De klant moet worden aangespoord worden u te willen volgen. Vanaf dat moment, zodra de klant in uw feeds op sociale media klikt, worden uw inspanningen op sociale media blootgelegd voor de persoon om opnieuw een beslissing te nemen. Natuurlijk, als u regelmatig aan het bloggen bent, zult u uw waardevolle inhoud op uw sociale feeds plaatsen (of zouden moeten plaatsen) (en u naar uw website verwijzen).
Als uw sociale feeds iets waardevols mist, of als u in 6 maanden nog niets heeft gepost, zal dit ook een zekere indruk op uw bezoeker maken. Social media is immers marketing en zal een indruk achterlaten bij uw websitebezoeker net zo als uw website.
Moet je bloggen? Absoluut. Het is een essentieel onderdeel van uw contentstrategie en geeft echte waarde aan uw online-strategie.
Het aanbieden van waarde aan uw potentiële klanten wanneer u hen vraagt om contact op te nemen / zich te abonneren / uw inhoud te downloaden, is een waardevolle differentiator ongeacht uw branche en zorgt voor een meer memorabele ervaring voor uw websitebezoeker. Natuurlijk moet je dan consequent goede service en waarde bieden, naast de eerste uitwisseling van contactgegevens, maar het is goed om te beginnen met iets dat onmiddellijk nuttig is om jezelf te onderscheiden. Het maakt tenslotte allemaal deel uit van uw voortdurende marketinginspanningen ...
Ik help bedrijven groeien met behulp van Inbound Marketing.
Ontdek hoe online marketing advocatenkantoren kan helpen bij het genereren van leads.
Marketeers hebben veel ballen hoog te houden. Tussen e-mails, blogposts, sociale media,...
- Leestijd 3 minuten -
Of je nu een advocaat bent met je eigen onafhankelijke praktijk of deel...