Hoe Apple's nieuwe privacy update impact kan hebben op je marketing inspanningen
Apple is onlangs begonnen met de uitrol van de nieuwe privacyfuncties van iOS 15, waaronder Mail...
Haal diep adem, allemaal. Ondanks de uitbraak van COVID-19 en de wijdverbreide economische neergang, stort de juridische sector niet in. De behoefte aan hoogwaardige juridische dienstverlening is zo divers als altijd. Het gaat nergens heen. Onderzoek van McKinsey toont zelfs aan dat advocatenkantoren in de recente geschiedenis bijzonder geschikt zijn geweest voor "weers" economische neergangen.
Dat gezegd hebbende, is de wereld van recht en juridische marketing niet immuun geweest voor de "ongekende kracht" van 2020. Naast de diepe, maar onvoltooide gevolgen van COVID-19, ervaart de juridische sector andere diepgewortelde verschuivingen die door technologie worden veroorzaakt. en verschuivende consumentenvraag die niet over het hoofd mag worden gezien.
Veel bedrijven 'offshoren' bijvoorbeeld documentreview, onderzoek en juridische teksten om hun marges te verduurzamen. Leveringsmodellen veranderen ook, met klantencalls, onderzoek en andere traditionele één op één diensten die 100% online gaan - ongetwijfeld aangespoord door gezondheids- en veiligheidsbedenkingen veroorzaakt door COVID-19. En nieuwe "doe-het-zelf-online" -diensten, zoals (Legal)Zoom, blijken disruptief.
Ten slotte, en in het licht van de huidige politieke en sociale kwesties, komt er steeds meer vraag naar praktijkgebieden, zoals faillissementen en herstructureringen, schuldfinanciering, arbeid en werkgelegenheid, enzovoort.
Net als bij eerdere recessies, is flexibiliteit de sleutel voor advocatenkantoren die niet alleen de storm willen doorstaan, maar ook sterker willen worden aan de andere kant. Dit vereist enige creativiteit, aandacht voor digitale branding en inhoud, en de bereidheid om nieuwe strategieën te introduceren om klanten aan te trekken (en te behouden!).
Op basis van ons uitgebreide werk in het uitvoeren van marketing- en SEO-strategieën voor advocatenkantoren, hebben we naar onze mening zeven van de meest urgente digitale marketingtrends voor de juridische sector in 2021 samengesteld - trends die onze eigen unieke benadering van onze gewaardeerde cliënten op juridisch gebied.
Er zijn te veel opties voor potentiële klanten om tijd te verspillen met bedrijven die hen niet op de eerste plaats zetten. In termen van marketing, hier is hoe 'de klant centraal stellen' eruit zou kunnen zien:
Er zijn talloze advocatenkantoren en services, dus Google moet heel goed zijn in het verbinden van mensen met de juiste zoekresultaten. Een van de meest prominente manieren om dit in 2021 te doen, is door semantisch zoeken te gebruiken. Dit is hoe zoekmachines alle beschikbare gegevens gebruiken om de context, intentie en betekenis te bepalen die ze nodig hebben om mensen te verbinden met de meest relevante en complete inhoud die mogelijk is.
Het komt erop neer hoe en waarom uw potentiële klanten naar u op zoek zijn. Welke antwoorden, informatie of expertise zoeken ze en op welk rechtsgebied? Hier zijn enkele eenvoudige principes die uw teams kunnen volgen als het gaat om semantisch zoeken:
Veel kleine tot middelgrote advocatenkantoren bedienen vanwege hun fysieke locatie specifieke geografische gebieden. Het is geen verrassing dat ze naamsbekendheid moeten opbouwen en leads moeten stimuleren in hun lokale markten. Dankzij de snel groeiende prevalentie van lokale zoekopdrachten, hebben juridische marketeers een geweldige kans om een lokaal publiek te bereiken en zich te onderscheiden van de concurrentie.
Al in 2017 schatte Think With Google dat het lokale zoeken jaar op jaar met 150% groeide (YoY). Tegenwoordig heeft die trend het gewicht van zaken als beoordelingen en bedrijfsvermeldingen naar lokale zoekalgoritmen alleen maar versneld. Volgens sommige schattingen heeft bijna 50% van alle Google-zoekopdrachten een lokale bedoeling.
Simpel gezegd, wanneer mensen zoeken naar juridische diensten in uw geografische gebied, wilt u ervoor zorgen dat uw gepolijste, A +, goed gemerkte inhoud wordt weergegeven, inclusief bedrijfsinformatie, foto's en recensies. Hier zijn een paar manieren om dat mogelijk te maken:
Met andere woorden: let goed op de gebruikerservaring (UX), een cruciaal onderdeel van klantgerichte marketingstrategieën. Op een hoog niveau betekent dit dat u alle interacties met uw digitale entiteiten zo eenvoudig en professioneel mogelijk moet ontwerpen, testen en verfijnen. Dit omvat het zoeken naar u op Google, het boeken van consulten voor uw website of zelfs het doen van betalingen. Hoe zit het met bestandsoverdrachten, chatbots of veelgestelde vragen? Het moet allemaal schoon, eenvoudig en duidelijk zijn.
Hier zijn een paar best practices voor advocatenkantoren die een betere UX op hun website proberen te leveren:
Niet alleen zullen uw klanten u bedanken voor uw geweldige UX, maar ook Google-zoekmachines. Volgens een blogpost van Google Webmaster Central van mei 2020 zal Google Zoeken nu allerlei UX-signalen in zijn ranglijst opnemen, inclusief de nieuwe Core Web Vitals van Google. Met deze updates van zijn zoekalgoritme signaleert Google een grotere nadruk op "verukkelijke" webervaringen voor mensen.
Dat betekent dat websites snel worden geladen, gemakkelijk informatie kunnen vinden en goed kunnen worden afgespeeld op verschillende apparaten en platforms. Sites die een gebruikerservaring van dit niveau kunnen leveren, worden beloond met een betere zichtbaarheid in de zoekresultaten, wat u zeker wilt voor uw juridische praktijk in 2021 (en daarna).
In de wereld van pay-per-click (PPC) -reclame is Google Ads een gouden standaard. De mogelijkheid om te adverteren op 's werelds meest gebruikte zoekmachine - om mogelijk elke maand dat aantal mensen te bereiken - kan enorme opbrengsten opleveren. Het zorgt ook voor veel concurrentie.
In feite komen veel advocatenkantoren naar ons toe vanwege de stijgende kosten van Google Ads en constant maximale vertoningen. En hoewel er nog steeds veel effectieve Google Ads-tactieken zijn, raden we vaak aan om meer te investeren in Facebook-advertenties.
Waarom? Welnu, vanaf het begin van 2020 zijn de wereldwijde kosten per klik (CPC) voor Facebook-advertenties gedaald, evenals de advertentiekosten voor Facebook over de hele linie. En de opties die beschikbaar zijn voor Facebook-adverteerders zijn nog nooit zo breed geweest. De technologie en middelen zijn verbluffend. We denken dat videoadvertenties heel logisch zijn voor advocatenkantoren. En misschien wil je Facebook Mobile Studio eens bekijken, dat een uitgebreide reeks functies bevat voor het maken van geweldige mobiele advertenties, inclusief beeldverbeteringen, korte videoadvertenties en geanimeerde verhalen.
Hoe spannend deze formaten ook zijn, Facebook is niet zonder risico. Facebook en zijn CEO Mark Zuckerberg zijn regelmatig verwikkeld in controverses over gegevensprivacy. In de loop van 2020 hebben steeds meer mensen en merken hun wantrouwen en ongenoegen tegenover de socialemediagigant geuit door het platform helemaal te boycotten. In feite hebben grote merken, zoals North Face, REI, Starbucks, Unilever, Verizon en meest recentelijk Disney, massaal bezuinigd op Facebook-advertentie-uitgaven als reactie op de manier waarop Facebook omgaat met politieke advertenties, feitencontrole en haatzaaiende uitlatingen .
Als marketeers in de juridische ruimte zal dit soort controverse waarschijnlijk een wenkbrauw optrekken. En het is iets waar we al onze klanten voor waarschuwen, dus wees voorzichtig als het gaat om investeren in Facebook-advertenties.
Hoe rijk en informatief ze ook zijn, blogposts alleen volstaan niet meer. In plaats daarvan moeten advocatenkantoren een klantgerichte benadering van content hanteren die al die rijke kennis en juridische expertise naar klanten brengt, in de kanalen en media die ze verkiezen.
Tegenwoordig willen mensen eenvoud, interactiviteit en platformonafhankelijke beschikbaarheid. Als ze het niet kunnen vinden met een snelle Google-zoekopdracht of op hun dagelijkse platform - Instagram, Facebook, Twitter, enzovoort - gaan ze snel verder. Om als marketeer in de juridische ruimte in te spelen op deze steeds veranderende eisen van de consument, moet je openstaan om nieuwe technologieën bij te houden.
Bij Lab701 bevelen we graag de kunst van het slim herbestemmen aan, ongeacht welke soorten inhoud het meest zinvol zijn voor onze juridische cliënten. Dat wil zeggen: bouw een actueel item met een langere vorm rond een key-onderwerp en gebruik die content vervolgens in kleinere subonderwerpen en contenttypen. Een langwerpig blogbericht kan onderdeel worden van een e-boek, een kopie op sociale media of zelfs een videoscript. Een webinar-interview kan worden opgesplitst in korte, discrete video's die kunnen worden gebruikt in een Instagram-campagne.
Er zijn een paar soorten content waarin advocatenkantoren specifiek zouden moeten overwegen om in te investeren:
We zijn aan deze lijst begonnen door de klant op de eerste plaats te zetten, en we eindigen met hoe we die klanten er regelmatig aan kunnen herinneren dat u er voor hen bent. Ik heb het over de merkreputatie van uw bedrijf. Het opbouwen van een sterk merk is een voortdurende praktijk die regelmatige aandacht en constante innovatie vereist. Het is ook een uitstekende manier om autoriteit op te bouwen in een luidruchtige markt, het vertrouwen van de klant te wekken en de onzekere omstandigheden te doorstaan die de advocatuur in 2021 waarschijnlijk zullen volgen.
Gelukkig bieden advocatenkantoren een waardevolle dienst aan hun lokale gemeenschappen, wat volop kansen biedt om naamsbekendheid op te bouwen, zoals:
Door u eerst op uw doelgroep te concentreren, ontwikkelt u een merkreputatie waarop u kunt vertrouwen. Als mensen dat geloven, zullen ze het zeker delen.
De juridische wereld is nauwelijks immuun voor de onzekerheid en tegenstrijdige boodschappen die de laatste tijd onze bredere wereld kenmerken. Advocatenkantoren staan vaak centraal om mensen en bedrijven te helpen bij het navigeren, vooral als er zich obstakels voordoen.
Dit is wat we denken dat marketing voor advocatenkantoren in 2021 zal zijn. Bedrijven die de behoeften van de klant centraal kunnen stellen bij alles wat ze doen, terwijl ze flexibel genoeg zijn om de veranderende marktdynamiek en nieuwe marketingtrends te doorstaan, zullen gedijen. De zeven hierboven beschreven trends zijn zeker goede punten om mee te beginnen.
Ik help bedrijven groeien met behulp van Inbound Marketing.
Apple is onlangs begonnen met de uitrol van de nieuwe privacyfuncties van iOS 15, waaronder Mail...
Als je op zoek bent naar een rendement op jouw investering, is e-mailmarketing nog steeds een...